Ammattikorkeakoulu- kirjastojen verkkolehti
Ammattikorkeakoulukirjastojen verkkolehti
Julkaistu 03.12.2024
Ammattikorkeakoulujen avoimuuden taso on edistynyt: Avoimen tieteen ja tutkimuksen seurannan 2024 tuloksia
Hanna Lahtinen, Seliina Päällysaho
Tänä vuonna avoimen tieteen ja tutkimuksen (AVOTT) seuranta toteutettiin pitkälti vuonna 2022 rakennettujen indikaattorien pohjalta ja siksi nyt on hyvä tilaisuus tarkastella kehitystä.
Lue juttu
Opinnäytetyön aineistonhallinnan tukipalvelut 3AMK-korkeakouluissa
Eeva Klinga-Hyöty, Antti Nyqvist, Elina Nurminen, Minna Marjamaa
Haaga-Heliassa, Metropoliassa ja Laureassa on tehty kahtena viime vuotena paljon töitä opinnäytetyöprosessin yhtenäistämiseksi tutkimusetiikan, tietosuojan ja aineistonhallinnan näkökulmasta.
Sinustako Kreodin päätoimittaja? Kreodin analytiikkaa kehitetään uuden toimituskunnan työn pohjaksi
Kreodi etsii uutta päätoimittajaa/päätoimittajia ja toimituskuntaa kaudelle 2024–2026. Kreodin nykyisen toimituskunnan kausi päättyy vuoden vaihteessa. Samaa aikaa lehden kykyä selvittää lukijoiden toiveita kehitetään eteenpäin. Tervetuloa innokkaaseen joukkoon luomaan amk-kirjastojen omaa lehteä!
Minna Marjamaa
Portinvartija vai kumileimasin, eli miten Theseus-tallennuksia käsitellään ammattikorkeakouluissa?
Heli Palomäki, Riikka Sinisalo
Saavutettavuus kuuluu hankintaprosessin joka vaiheeseen
Päivi Hollanti
Tutkimuksen ja opetuksen avoimuutta tutkimuspalvelupäivillä
Terhi Kaipainen, Riikka Sinisalo
Theseuksen ajankohtaisia asioita: katkoviestintä, tietosuojaseloste, Justuksen uusien tietotyyppien siirrot ja nimenmuutokset
Tiina Tolonen, Antti Nyqvist, Minna Marjamaa
Nya, toppmoderna hybridklassrum maximerar interaktiviteten
Katja Rikberg
Kokemusasiantuntijuus, kanssatutkimus ja kansalaistiede - kokemusasiantuntijoiden päiväkirjoja tutkimassa
Janika Lindström, Karoliina Nikula
HTK2023-ohje koskee vain osaa tutkimustoimintaa: Opinnäytetöiden plagioinnin tutkinta korkeakouluille
Erja Moore
Avoimessa oppimisessa tapahtuu
Terhi Kaipainen
Uusia tuulia ja haasteita: keskustelua tiedonhankinnan opetuksesta
Kirsi Mononen, Hannele Mikkola